اخبار خودرو

رانندگان بریتانیایی می‌توانند با خودروهای خودران تلویزیون تماشا کنند

[ad_1]

تغییرات پیشنهادی در قانون بزرگراه با هدف تسهیل در عرضه خودروهای خودران انجام می شود

رانندگان در بریتانیا می‌توانند با توجه به تغییرات برنامه‌ریزی‌شده در کد بزرگراه که به عرضه قریب‌الوقوع وسایل نقلیه خودران می‌پردازد، در حالی که در ماشین در حال حرکت هستند، تلویزیون تماشا کنند.

با وجود اینکه رانندگان مجاز به مشاهده محتوای غیرمرتبط با رانندگی بر روی صفحه نمایش داخلی در هنگام کنترل وسیله نقلیه خودران هستند، استفاده از تلفن همراه در همان سناریو همچنان غیرقانونی خواهد بود. وزارت حمل و نقل گفت که تحقیقات نشان داده است که تلفن های همراه خطر بیشتری در حواس پرتی رانندگان دارند.

سایر تغییرات در آیین نامه بزرگراه برای اطمینان از استفاده ایمن از موج اول فناوری خودران است، توضیح می دهد که در هنگام سفر در حالت خودران، رانندگان باید آماده باشند تا در صورت درخواست به موقع کنترل را پس بگیرند، مانند وقتی یک خروجی بزرگراه نزدیک می شود.

دولت پیش‌بینی می‌کند که اولین وسایل نقلیه بریتانیایی که برای خودرانی تأیید شده‌اند، می‌توانند در اواخر سال جاری برای استفاده آماده شوند. وی افزود: خودروها تحت آزمایش های دقیق قرار می گیرند و تنها زمانی به عنوان خودران تایید می شوند که استانداردهای سختگیرانه را رعایت کنند.

اولین قدم به سمت خودروهای خودران احتمالاً وسایل نقلیه ای است که با سرعت کم در بزرگراه ها در ترافیک شلوغ حرکت می کنند. به اصطلاح ALKS (سیستم‌های حفظ خطوط خودکار) خودرو را قادر می‌سازد تا در یک خط تا سرعت 37 مایل در ساعت حرکت کند و در صورت لزوم راننده می‌تواند کنترل را پس بگیرد.

دولت اولین بار برنامه‌هایی را برای اجرای گسترده ALKS در سال گذشته اعلام کرد، زمانی که بیان کرد که چگونه این فناوری می‌تواند از نظر قانونی به‌عنوان خودران تعریف شود تا زمانی که وسایل نقلیه استفاده‌کننده از آن تأییدیه نوع GB دریافت کنند و هیچ مدرکی وجود ندارد که توانایی خودرو را برای خودرانی به چالش بکشد. راندن.

این کشور قصد دارد یک چارچوب قانونی کامل برای حمایت از عرضه گسترده وسایل نقلیه خودران تا سال 2025 داشته باشد. این سازمان گفته است که “به ایمن‌تر، سبزتر و کارآمدتر تردد افراد و کالاها کمک می‌کند”.

[ad_2]

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا