اخبار خودرو

مذاکرات JLR با Envision AESC می‌تواند منجر به تولید گیگافکتوری جدید بریتانیا شود

[ad_1]

جگوار لندرور و تامین کننده باتری Envision AESC در حال مذاکره برای تامین سلول های مدل های رنجروور الکتریکی و لندرور هستند. فایننشال تایمز گزارش داده است.

این مشارکت بالقوه می تواند منجر به ساخت یک کارخانه گیگ جدید در بریتانیا شود که مکان مورد نظر JLR است، اما سایت هایی در اسپانیا و مجارستان نیز در نظر گرفته می شوند.

Envision AESC که به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک ژاپنی بین NEC و نیسان در سال 2007 قبل از ادغام در مجموعه باتری چینی Envision در سال 2018 آغاز شد، در حال حاضر 450 میلیون پوند در یک کارخانه بزرگ باتری جداگانه در ساندرلند سرمایه گذاری می کند.

با این حال، گفته می شود که قرارداد مورد بحث به قدری بزرگ است که JLR به امکانات باتری خود نیاز دارد. این شرکت قصد دارد تا سال 2025 شش مدل الکتریکی را در جاده ها عرضه کند، اما همچنان از کارخانه سولیهول خود به عنوان قطب اصلی خود برای تولید خودروهای الکتریکی استفاده خواهد کرد.

JLR نسبت به هرگونه توافق بالقوه صمیمی است. ما در حال بررسی همه گزینه ها هستیم. هیچ تصمیمی گرفته نشده است،” این شرکت گفت و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

در همین حال، Envision گفت که به طور منظم با تعدادی از خودروسازان در تماس است، اما در مورد بحث های خصوصی اظهار نظر نمی کند.

این شرکت اخیراً موافقت کرده است که از سال 2025 باتری های کارخانه Tuscaloosa مرسدس بنز در آلاباما را تامین کند. این باتری ها برای تامین انرژی خودروهایی مانند EQS SUV، EQE SUV و Mercedes-Maybach SUV استفاده خواهند شد.

JLR به یک تامین کننده باتری قابل توجه نیاز دارد. جگوار قصد دارد از سال 2025 تمام الکتریکی شود. در مورد لندرور، قرار است رنج روور تمام الکتریکی را در سال 2024 عرضه کند.

 

 

این شرکت قصد دارد تا پایان دهه یک گزینه پیشرانه الکتریکی را در هر مدل ارائه دهد، با هدف دستیابی به ترکیب فروش 60 درصدی خودروهای برقی تا آن نقطه.

JLR همچنین برنامه‌هایی برای ساخت نسل بعدی رنج روور ایووک و لندروور دیسکاوری اسپورت بر روی یک پلت‌فرم کاملاً جدید متمرکز بر خودروهای برقی طراحی کرده است.

[ad_2]

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا