بلاگ

آموزش گرفتن اسنپ

اسنپ یک اپلیکیشن کاربردی در موبایل است که می‌توان از آن برای گرفتن تاکسی استفاده کرد. این برنامه آنلاین در یافتن تاکسی‌هایی که در نزدیک‌ترین فاصله از شما قرار دارند، کمک کرده و باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. کیفیت خوب اسنپ باعث روی‌آوردن تعداد زیادی از افراد به این برنامه شده است. با توجه به این‌که تمام مشخصات رانندگان در این اپلیکیشن ثبت شده و برای مسافران قابل مشاهده است، امنتیت سفر به بهترین شکل ممکن تامین شده و مسافران می‌توانند با خیالی راحت و بدون هیچگونه نگرانی از امکانات آن بهره‌مند شوند و از سفر خود لذت ببرند. گرفتن اسنپ کار بسیار آسانی بوده و پس از گذراندن چند مرحله ساده می‌توان با صرف هزینه کم و اقتصادی به مقصد رسید. تمام افرادی که دوره آموزش رانندگی را گذرانده‌اند، در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند به‌عنوان راننده اسنپ فعالیت کنند. بست سوال در جهت آموزش گرفتن اسنپ همراه کاربران خود بوده و به سوالات آن‌ها در این زمینه پاسخ خواهد داد.

اسنپ چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن اسنپ

اسنپ یک نوع اپلیکیشن موبایل است که پس از نصب روی گوشی می‌توان از آن برای گرفتن تاکسی به‌صورت آنلاین استفاده کرد؛ به عبارت دیگر، اسنپ به‌عنوان یک پل ارتباطی بین رانندگان و مسافران است. کسانی که گواهی‌نامه ندارند، در صورت رسیدن به سن قانونی می‌توانند با دانلود کتاب آیین نامه در این زمینه مطالعه کنند تا برای امتحان رانندگی آماده شوند. پاسخ‌‌دادن به سوالات آیین نامه نشان دهنده تسلط بر مطالب است. پس از گذراندن مراحل لازم، می‌توانند گواهینامه دریافت کرده و در اسنپ مشغول شوند. مسافران در تمام نقاط شهر می‌توانند از این برنامه استفاده کرده و با مشخص‌کردن مبدا و مقصد، ماشینی را که در فاصله نزدیکی از آن‌ها قرار دارد، به‌صورت آنلاین رزرو کنند. این اپلیکیشن هم بر روی گوشی‌های اندروید و هم IOS نصب می‌شود. نسخه به‌روز آن را می‌توان از اپ استور، گوگل پلی و کافه بازار دانلود و نصب کرد که در ادامه درباره تمام مراحل گرفتن اسنپ توضیحاتی ارائه خواهد شد.

قدم اول: دانلود و نصب اپلیکیشن اسنپ

دانلود و نصب اسنپ
تصویر از Snapp – Apps en Google Play

برنامه اسنپ را می‌توان به‌راحتی دانلود کرد و پس از نصب، از امکانات فوق‌العاده آن استفاده کرد. در این قسمت از مقاله روش نصب اسنپ روی گوشی اندروید و IOS و همچنین روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر توضیح داده می‌شود.

استفاده از اسنپ در لپ تاپ یا کامپیوتر

شاید عده‌ای تصور کنند که بدون داشتن گوشی هوشمند، نمی‌توانند از امکانات اسنپ بهره‌مند شوند؛ اما باید این نکته را در نظر گرفت که اسنپ حتی برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند هم قابل استفاده خواهد بود. اپلیکیشن اسنپ را می‌توان روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر هم نصب کرد. در قدم اول باید در سایت اسنپ ثبت نام انجام یابد که برای این کار به آدرس ایمیل و شماره موبایل نیاز خواهد بود. پس از ثبت نام می‌توان با مراجعه به سایت اسنپ و واردکردن مبدا و مقصد روی نقشه نسبت به گرفتن اسنپ اقدام کرد.

نصب اسنپ در گوشی اندروید

برای استفاده از اسنپ در گوشی اندروید ابتدا باید از کافه بازار و یا گوگل پلی این برنامه را دانلود کرد. برای دانلود کافی است که اسنپ را در برنامه‌های مذکور جستجو کرده و دانلود را انجام دهید. وقتی نصب برنامه روی گوشی اندروید شما به اتمام رسید، با واردکردن یک ایمیل و شماره موبایل معتبر می‌توانید در اسنپ ثبت نام کنید. زمانی‌که ثبت نام انجام شد، ایمیلی ارسال خواهد شد که با کلیک بر روی آن ثبت نام خود را تایید می‌کنید. برای تایید شماره موبایل نیز یک پیامک که حاوی عدد است، برای شما ارسال خواهد شد. این عدد باید در اسنپ وارد شود.

نصب اسنپ روی IOS

همان طور که می‌دانید بسیاری از برنامه‌های اپ استور برای ایرانی‌ها تحریم شده است؛ بنابراین برای دانلود و نصب اسنپ بر روی IOS باید از از طریق مرورگر گوشی و واردشدن به سایت‌هایی که مخصوص این کار هستند، اقدامات لازم را انجام داده و از این اپلیکیشن کاربردی در سیستم IOS خود بهره برد.

قدم دوم: فعال‌کردن مکان‌یاب

فعال کردن لوکیشن اسنپ

پس از اینکه مراحل دانلود و نصب اپلیکیشن اسنپ تکمیل شد، نوبت به فعال‌کردن مکان‌یاب می‌رسد. وقتی وارد برنامه می‌شوید، تصویر نقشه برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آدرس‌های مختلفی را وارد کنید. با توجه به اینکه اسنپ مکان‌محور است، با روشن‌کردن موقعیت مکانی گوشی می‌توانید امکان دسترسی به مکان کنونی خود را به اسنپ بدهید. این کار باعث می‌شود که مبدا شما به‌صورت دقیق وارد اسنپ شده و ماشین مربوطه به‌طور دقیبق به آدرس مورد نظر شما بیاید. لازم به ذکر است که فعال‌کردن این گزینه اجباری نبوده و بدون آن هم می‌توان از امکانات اسنپ استفاده کرد؛ اما با فعال‌کردن این گزینه دسترسی به موقعیت شما بسیار آسان‌تر شده و امکان خطا در واردکردن آدرس کاهش خواهد یافت.

قدم سوم: تعیین مبدا برای گرفتن اسنپ

زمانی‌که وارد صفحه اصلی اسنپ می‌شوید، در قسمت بالا گزینه “کجا هستید” را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت می‌توانید آدرس مبدا خود را وارد کرده و نسبت به گرفتن اسنپ اقدام کنید. شما می‌توانید گزنیه برا ی خودم و یا برای دیگران را انتخاب کرده و بقیه مراحل را انجام دهید. زمانی‌که می‌خواهید برای خودتان اسنپ بگیرید، گزینه برای خودم را انتخاب کرده و موقعیت مکانی‌تان را فعال می‌کنید؛ اما وقتی برای دیگران اسنپ می‌گیرید، با انتخاب گزینه مربوطه و واردکردن آدرس می‌توانید ماشین رزرو کرده و بقیه مراحل را طی کنید.

قدم چهارم: تعیین مقصد

پس از واردکردن مبدا توسط مسافر، باید مقصد حرکت نیز تعیین شود. برای انجام این کار باید روی نقشه آدرس مورد نظر انتخاب شده و نشانگر روی آن قسمت قرار داده شود. با استفاده از گزینه اضافه‌کردن آدرس منتخب می‌توان آدرس مورد نظر خود را وارد کرده و در اسنپ ثبت نمود؛ در نتیجه دفعات بعدی نیازی به پیداکردن دوباره آن محل روی نقشه نخواهد بود و راحت‌تر می‌توان آدرس را پیدا کرد. در تعیین آدرس مبدا و مقصد باید دقت کرد تا اشتباهی پیش نیاید؛ چون نامناسب‌بودن میزان بزرگ‌نمایی نقشه باعث ایجاد خطا در تعیین آدرس خواهد شد.

قدم پنجم: مشخص‌کردن نوع سرویس درخواستی

بعد از اینکه مسافر، مبدا و مقصد خود را مشخص کرد، با توجه به مسافتی که راننده باید طی بکند و همچنین زمان اسنپ‌گرفتن و برخی از عوامل دیگر قیمت سفر تعیین شده و در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. با مشاهده قیمت، مسافر می‌تواند تصمیم بگیرد که قصد گرفتن ماشین را دارد یا با توجه به قیمت تعیین شده از اسنپ گرفتن منصرف شده است؛ البته قیمت‌های اسنپ مناسب و اقتصادی بوده که همین موضوع باعث محبوبیت آن در بین افراد مختلف جامعه شده است. پس از مشاهده قیمت و مایل‌بودن به ادامه سفر، باید نوع سرویس درخواستی مشخص شود. سرویس‌های اسنپ عبارتند از اسنپ اکو، اسنپ باکس و اسنپ بایک. زمانی‌که نیاز به سفر با صرفه و فوری دارید، اسنپ اکو گزینه مناسبی خواهد بود. برای ارسال مرسولات با موتور هم می‌توان از اسنپ باکس استفاده کرد. اسنپ بایک هم یکی دیگر از سرویس‌های اسنپ است که موتور ویژه مسافران بوده و می‌توان از این نوع سرویس هم بهره برد.

قدم ششم: واردکردن کد تخفیف

کد تخفیف اسنپ

زمانی‌که فردی دوستان خود را دعوت به استفاده از اسنپ بکند، کد تخفیف به او تعلق می‌گیرد. کسانی که کد تخفیف داشته باشند، باید بعد از انتخاب سرویس درخواستی در قسمت واردکردن کد تخفیف، کد خود را ثبت کرده و با هزینه کمتری سفر کنند و از این امکانات خوب اسنپ لذت ببرند.

قدم هفتم: واردکردن مشخصات سفر

بعضی از مواقع شما یک مبدا و یک مقصد ندارید؛ بلکه سفر شما چندمسیره است. در چنین شرایطی باید از قسمت گزینه‌ها مشخصات سفر را وارد کنید؛ مثلا اگر در طول مسیر توقف دارید و یا پس از رفتن به مقصد دوباره قصد دارید که به مبدا برگردید، باید در قسمت مشخصات سفر توضیحات لازم را نوشته و در اختیار راننده قرار دهید.

قدم هشتم: درخواست سفر باید از طرف راننده اسنپ پذیرفته شود

پس از تکمیل مراحل فوق، اطلاعات سفر شما به رانندگانی که در فاصله نزدیکی از شما قرار دارند، ارسال می‌شود. پس از ارسال، اگر راننده درخواست سفر شما را قبول کند، اطلاعات او برای شما نمایش داده خواهد شد. با توجه به آدرسی که به‌عنوان مبدا وارد کرده‌اید، راننده به آن آدرس خواهد آمد. گزینه تماس با هم در اسنپ وجود دارد که امکان برقراری تماس بین راننده و مسافر فراهم می‌شود و در صورت دیرآمدن، می‌توان موقعیت راننده را جویا شد. امکان تغییر مشخصات سفر و یا واردکردن کد تخفیف در این مرحله هم وجود دارد.

با آموزش قدم به قدم گرفتن اسنپ می‌توان به‌راحتی این کار را انجام داده و با هزینه‌ای به‌صرفه و اقتصادی سفر کرد.

هزینه سفر چگونه پرداخت می‌شود؟

برای پرداخت هزینه سفر می‌توان از دو روش نقدی و آنلاین استفاده کرد. با انتخاب هر کدام از این دو گزینه دکمه‌های متفاوتی نمایش داده می‌شود. مسافر به دلخواه و با توجه به نوع وجه خود می‌تواند هر کدام از روش‌های پرداخت را انتخاب کند. با انتخاب روش پرداخت آنلاین می‌توان به‌صورت اینترنتی مبلغ مورد نیاز برای سفر را پرداخت کرد و یا با انتخاب پرداخت نقدی، پس از رسیدن به مقصد وجه نقد را به راننده تحویل داد. انتخاب روش پرداخت تاثیری در مقدار هزینه پرداختی ندارد و در هر دو روش مبلغ یکسانی پرداخت خواهد شد. سفرهای برون‌شهری با اسنپ بسیار به‌صرفه هستند؛ چراکه هزینه تعیین شده برای این سفرها با وجود عوارض خودرو، بسیار اقتصادی در نظر گرفته می‌شوند.

امکانات برنامه اسنپ

برنامه اسنپ یک برنامه کاربردی با ویژگی‌های عالی و منحصربه‌فردی است که سفر را لذت‌بخش کرده و مسافر را تشویق به استفاده دوباره از آن می‌کند. در این قسمت به برخی از ویژگی‌ها و امکانات آن اشاره می‌شود.

امکان امتیازدهی به راننده

یکی از امکانات خوبی که سفر با اسنپ دارد، این است که مسافران می‌توانند در پایان سفر خود به راننده امتیاز دهند. امتیازها بین یک تا پنج متغیر است. مسافران می‌توانند دلایل رضایت یا ناراضی‌بودن خود را هم بیان کنند. این کار باعث رسیدگی بیشتر به وضعیت موجود خواهد شد. این امتیازات برای رانندگان هم مزایایی دارد. رانندهای که بین 4 تا 5 امتیاز داشته باشد، به هنگام سرویسدهی در اولویت قرار خواهد گرفت.

امکان امتیاز دهی به مسافر

علاوه بر اینکه مسافران می‌توانند نظر خود را درباره رانندگان اعلام کنند، برای راننده‌ها هم این امکان فراهم است که رضایت یا ناراضی‌بودن خود را از مسافر با انتخاب گزینه‌های بله و خیر بیان کنند. اگر راننده‌ای اعلام نارضایتی از یک مسافر بکند، از طرف پشتیبانی شرکت با آن مسافر تماس برقرار شده و در این زمینه سوالاتی پرسیده می‌شود. در صورت ثابت‌شدن مواردی که راننده اعلام کرده، به آن مشتری سرویس داده نمی‌شود. این کار باعث حفظ امنیت سایر رانندگان نیز خواهد شد؛ بنابریان در اسنپ امنیت هر دو طرف یعنی مسافر و راننده مد نظر قرار گرفته و در جهت تامین آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

اسنپ فود

اسنپ فود نیز یکی دیگر از امکانات اسنپ است که امکان سفارش اینترنتی غذا را به کاربران خود می‌دهد. زمانی‌که از این امکانات استفاده کنید، موقعیت غذای ارسال شده را روی نقشه مشاهده خواهید کرد. روش پرداخت هزینه در اسنپ فود هم مانند اسنپ به دو صورت انجام می‌شود. برای پرداخت می‌توان از روش نقدی و یا آنلاین استفاده کرده و نسبت به پرداخت وجه مورد نیاز اقدام کرد.

با آموزش گرفتن اسنپ، راحت‌تر سفر کنید!

اسنپ یک اپلیکیشن اینترنتی برای سفر است که کار افراد را برای گرفتن ماشین راحت‌تر کرده است. با وجود تعداد زیادی ماشین در انبار خودرو بسیاری از افراد وسیله نقلیه ندارند و مجبور به استفاده از  امکانات اسنپ هستند. امکان استفاده از این برنامه در لپ‌تاپ و کامپیوتر و همچنین گوشی‌های اندروید و IOS وجود دارد. برای دانلود این برنامه می‌توان از کافه بازار، گوگل پلی و اپ استور استفاده کرده و آن را روی سیستم مورد نظر خود نصب کرد. پس از نصب برنامه می‌توان مبدا و مقصد مورد نیاز خود را وارد کرده و نسبت به گرفتن اسنپ اقدام کرد. با تکمیل اطلاعات سفر، این اطلاعات برای رانندگانی که در فاصله نزدیکی از شما قرار دارند، ارسال می‌شود و در صورت پذیرش سفر از طرف راننده، اطلاعات او برای شما نمایش داده می‌شود. مسافران می‌توانند هزینه سفر را به‌صورت آنلاین و یا نقدی پردات کنند. در پایان سفر هم مسافران می‌توانند به راننده امتیاز دهند و هم راننده امکان اظهار نظر درباره مسافر را دارد. این کار باعث نظارت بر رفتار مسافر و راننده و حفظ امنیت هر دو طرف می‌شود. بیشتربودن امتیاز رانندگان باعث دادن اولویت سفر به آن رانندگان خواهد شد. کسانی که خودشان ماشین ندارند می‌توانند با اجاره خودرو به این شغل مشغول شوند. بست سوال راهنمای کاربران خود در زمینه آموزش گرفتن اسنپ خواهد بود.

گام های گرفتن اسنپ چند تاست و چگونه انجام می شود؟

در این مقاله در 8 گام سریع و مرحله به مرحله بصورت تصویری می توانید اسنپ بگیرید و از سفر خود لذت ببرید.

چند نوع پرداخت در اسنپ وجود دارد؟

هزینه سفر را می توانید هم با موجودی کیف پول اسنپ (که امکان شارژ آن از طریق درگاه پرداخت و آنلاین وجود دارد) و هم با روش نقدی (دستی) پرداخت کنید.

از کجا خودرو تاکسی اسنپ خود را تشخیص دهم؟

شماره پلاک خودروی اسنپ شما در اپلیکیشن اسنپ برای شما نمایش داده می شود و به آسانی می توانید سوار اسنپ خود شده و از سفر خود لذت ببرید.

خودرو های اسنپ اغلب چه خودروهایی هستند؟

بنابر گزارش رسیده به دست بست سوال، اکثر خودرو های اسنپ شامل سمند، تیپ های مختلف خودرو های پژو، تیبا و سایر خودرو های ایرانی می شود.

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا