اخبار خودرو

استون مارتین رقیب فراری 296 GTB 830 اسب بخاری را برای سال 2023 آماده می کند

ابرخودروی پایه بریتانیایی از یک V8 هیبریدی با منبع AMG استفاده خواهد کرد

استون مارتین در حال پیشبرد برنامه هایی برای تقویت وجهه خود به عنوان یک رقیب خوب بریتانیایی است ماشین فراری و در سال 2023 یک سوپراسپرت سطح پایه با یک V8 در وسط نصب شده برای مقابله با این خودرو جدید رونمایی خواهد کرد. فراری 296 GTB.

این سومین افزوده به استون مارتین خط تولید ابرخودروهای موتور وسط، پس از عرضه ابرخودروی والکری با موتور V12 Cosworth در سال جاری و عرضه موتور V8 در سال 2024 والهالا. این سه نفر برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2019 با هم به نمایش درآمدند، اما استون از آن زمان تاکنون تحت یک فرآیند چشمگیر اختراع مجدد تحت مدیریت و مالکیت جدید قرار گرفته است، با تکامل گواهی خودروی تولیدی والهالا به سمت تغییر در اولویت ها نسبت به آینده. سال ها.

مانند والهالا، ابرخودروی پایه وسط موتور – که در ابتدا Vanquish نام داشت اما به گفته لارنس استرول، رئیس شرکت، احتمالاً این نام را حذف خواهد کرد – انتظار می‌رود تا زمانی که در شکل نهایی خود در سال معرفی شود، پیشنهادی کاملاً متفاوت باشد. نیمه دوم سال 2023

یکی از مهم‌ترین تغییرات، تغییر از موتور V6 بنزینی استون به یک موتور 4.0 لیتری توئین توربو V8 است که توسط اکثر سهامداران عرضه می‌شود. مرسدس-ای ام جی. V8 با یک واحد محرک الکتریکی جفت می شود تا یک سیستم هیبریدی پلاگین را تشکیل دهد که برای قدرت کامل با قدرتمندترین ابرخودروهای امروزی رقابت خواهد کرد.

Valhalla که در مرز بین سوپراسپرت و هایپرکار قرار دارد (و بنابراین قیمتی در حدود 650000 پوند دارد)، از قوی ترین نسخه M178 V8 AMG استفاده می کند، همانطور که در هاردکور به چشم می خورد. مرسدس AMG GT سری مشکی، با میل لنگ صفحه تخت و خط قرمز 7200 دور در دقیقه. با توجه به صورت‌حساب ورودی خود – و قیمتی که انتظار می‌رود نزدیک‌تر به ۲۵۰ هزار پوند باشد – استون با قدرت کمتر احتمال بیشتری دارد که از موتور در همان حالتی که موتور استفاده می‌کند استفاده کند. مرسدس AMG GT 63، برای خروجی احتراق خالص حدود 630 اسب بخار.

استون مارتین رقیب فراری 296 GTB 830 اسب بخاری را برای سال 2023 آماده می کند

استون قبلاً هیبرید شدن تمامی پلتفرم های خود را تا سال 2025 تأیید کرده است، بنابراین ابرخودروی جدید می تواند ذخایر خود را با یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری در محور عقب، مانند نسخه PHEV GT 63، تکمیل کند. این ترکیب خروجی 831 اسب بخاری را به همراه خواهد داشت. مدل جدید مرتب بین استون مارتین DBS و والهالا بر قدرت مطلق.

سال گذشته، استون به توسعه موتور 3.0 لیتری V6 خود پایان داد، که در نهایت قرار بود در خط تولید خود به عنوان بخشی از یک برنامه منطقی سازی گسترده تحت مدیریت توبیاس مورز، مدیرعامل و رئیس سابق AMG، عرضه شود. بنابراین، سوپراسپرت جدید برای سازگاری با موتور آلمانی بزرگتر و مقرون به صرفه تر، مانند والهالا، بازسازی خواهد شد، اما به مفهوم سبک وزن و متمرکز پویا خود وفادار خواهد ماند.

ساخته شده در اطراف یک وان فیبر کربن برای ترکیبی بهینه از استحکام و سبکی، این محصول جدید باید وزن ترازو را به کمتر از 1500 کیلوگرم برساند، با توجه به اینکه وزن والهالا با استحکام بیشتر فقط 1550 کیلوگرم است، در حالی که یک پکیج هوایی الهام گرفته از Valkyrie نیروی رو به پایین را به حداکثر می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود. چابکی سرعت پیچ ها برای مرجع، عناصر بدنه افزایش جریان هوا والهالا – از جمله تونل‌های ونتوری با فاصله از جلو به عقب و اسپلیتر فعال جلو و بال عقب – 600 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 150 مایل در ساعت ایجاد می‌کنند.

با این حال، انتظار می رود پکیج کلی به اندازه رقبای خود متمرکز بر جاده و مجهز باشد، با تمرکز دوگانه بر ارگونومی راننده محور و اصلاح مسافت های طولانی. نکته مهم این است که این ابرخودرو از انتقال استون به نسل جدیدی از سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی سود خواهد برد که سرفصل ارتقاء خودروهای اسپرت موتور جلو فیس لیفت آن خواهد بود. استون مارتین ونتیج، DBS و استون مارتین DB11 – در پایان سال 2022.

استون مارتین رقیب فراری 296 GTB 830 اسب بخاری را برای سال 2023 آماده می کند

ابرخودروی جدید استون بعداً مبنایی برای یک خودروی پیست اختصاصی در سبک فراری فراهم خواهد کرد لافراری مبتنی بر FXXK و به طور مشابه تصور شده است 599XX مسابقه دهندگان مشتری این شرکت در نظر دارد تا پس از آن برای یک سری ساخت و ساز، با مسابقات اروپا، آمریکای شمالی و آسیا استفاده شود. استرول گفت که راه‌اندازی این برنامه حالتی است که «منتظر یک خودروی موتور وسط مناسب برای انجام آن باشید» زیرا «مناسب‌تر است».

نسخه تولیدی Vanquish نقش اصلی را در تسریع حرکت استون به سمت الکتریکی شدن ایفا خواهد کرد و انتظار می‌رود آخرین محصول جدید این شرکت باشد که قبل از ورود اولین خودروی برقی کامل آن در سال 2025 عرضه می‌شود، که در آن زمان کل خط تولید این برند تکمیل خواهد شد. برق گرفته

استرول پیشنهاد کرد که هیبریدی‌های با خروجی بالا مانند Valhalla و Vanquish به این برند کمک می‌کنند تا ضمن سرمایه‌گذاری در خط تولید خودروهای الکتریکی خالص، به بخش سنتی علاقه‌مندان پاسخ دهد. او گفت: “با دانستن اینکه مشتری ما کیست، ما با یک هیبرید موتور احتراقی عمر طولانی تری نسبت به یک OEM با قیمت باز خواهیم داشت، زیرا ما بنزین ها داریم، علاقه مندانی که می خواهند آنها را بو کنند و صدا را می خواهند.”

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا