اخبار خودرو

بهترین خودروهای هفتاد و نهمین نشست اعضای گودوود

[ad_1]

ماشین‌های مسابقه‌ای هر دوره برای جشن گرفتن همه ورزش‌های موتوری حضور داشتند

این آخر هفته شاهد بازگشت نشست اعضای گودوود بودیم، با طیف وسیعی از ماشین‌ها که وارد مدار شدند. در اینجا برخی از موارد مورد علاقه ما آمده است.

BMW 530i

BMW 530i

بی‌ام‌و 530i پر از بشقاب پرنده قطعاً توجه مردم را به هنگام فریاد زدن در اطراف مدار گودوود در جایزه گری مارشال جلب کرد. این ادای احترام به BMW‌هایی که در مسابقات قهرمانی اتومبیل‌های تور اروپا به پیروزی رسیدند، که چند سال پیش از یک خودروی جاده‌ای تبدیل شده بود، تمام امکانات موجود در آن را از دست نداده است – در داخل، هنوز تزئینات چوب ماهون و چرم آبی وجود دارد.

فورد کاپری

فورد کاپری

کوپه معروف فورد در دهه 1970 جزء اصلی مسابقات اتومبیلرانی تور در سراسر اروپا بود. این خودرو – یکی از چندین خودرویی که توسط اسطوره BTCC، گوردون اسپایس ساخته و مسابقه داده شد – در این دوره شش پیروزی کلی کسب کرد، در حالی که همگی از رنگ‌آمیزی چشم‌نواز اتوکار استفاده می‌کردند که هنوز هم با آن رنگ آمیزی شده است.

پورشه 550 اسپایدر

پورشه 550 اسپایدر

پورشه 550 اسپایدر ممکن بود در اواخر دهه 1950 پس از کشته شدن بازیگر جیمز دین در رانندگی نمونه اصلاح شده خود، بدنام شود، اما در دوران اوج خود نیرویی بود که باید با آن حساب کرد. این نمونه آبی روشن، چهارمین خودروی ساخته شده توسط مشتری، در پشت یک فولکس واگن T1 تبدیل شده ظاهر شد.

Abarth 1000SP

Abarth 1000SP

در کنار هایپرکارهای T33 و T50 شرکتش، مجموعه خودروهای شخصی گوردون موری نیز به نمایش گذاشته شد. این مسابقه جاده ای زیبا یک نقطه برجسته مشخص بود – نه تنها اولین خودروی تولید موتور متوسط ​​آبارث بود، بلکه اولین مسابقه روباز جدی آنها بود که پیروزی های زیادی را در مسابقات گروه 4 در سراسر دهه 1960 تضمین کرد.

باکلر DD1

باکلر DD1

اگر یک ماشین وجود داشته باشد که بتواند روحیه مسابقات اتومبیلرانی اسپورت مستقل دهه 50 را خلاصه کند، آن باید همان Buckler DD1 باشد. این مسابقه‌دهنده بی‌نظیر هرگز به لمانز نرسید، در عوض صحنه مسابقات باشگاهی در بریتانیا و نیوزلند را خراب کرد، در حالی که همه اینها به جعبه‌دنده خودروی Le Mans 1953 آستون مارتین مجهز شده بود.

ساب 93 بی

ساب 93 بی

بیشتر مردم احتمالاً ساب را با لمانز مرتبط نمی دانند، اما این برند سوئدی بسیار دوست داشتنی، در نسخه 1959 مسابقه 24 ساعته، دو 93 حبابی را وارد کرد که یکی از آنها در کلاس دوم شد. این کلاسیک اصلاح‌شده مسابقه‌ای دقیقاً در خانه به نظر می‌رسید و با هیولاهای کوچک دیگری مانند رنو 4CV و موریس مینور می‌جنگید.

فراری 250 GTO/64

فراری 250 GTO/64

فراری 250 GTO با بدنه 1964 ممکن است به زیبایی خودروهای نمادین اولیه اولیه نباشد، اما آنچه از نظر زیبایی فاقد آن است، آن را با سرعت جبران می کند. این تفریح، که ساخت آن نزدیک به 20 سال به طول انجامید، از هر نظر با سه خودروی سری II، از کلمبو V12 تا شاسی، یکسان است.

Bizzarrini-Chevrolet 5300GT

Bizzarrini-Chevrolet 5300GT

Bizzarinni 5300GT باید یکی از زیباترین خودروهایی باشد که تا کنون ساخته شده است. با این حال، این بسیار بیشتر از یک چهره زیبا است – با یک شورولت V8 با قدرت بیش از 400 اسب بخار که در زیر بدنه‌ی متحرک پنهان شده است، به طرز شیطانی سریع است. در حالی که این خودرو با سرعت 186 مایل در ساعت در اطراف پیست گودوود به پایان نرسید، با هر سرعتی باشکوه به نظر می رسید.

شلبی کبرا 289

شلبی کبرا 289

این شلبی خیره‌کننده حرفه مسابقه‌ای خود را در کلمبیا آغاز کرد و هنوز هم با نواری به رنگ «El Tricolor Naciona» به میراث آمریکای جنوبی ادای احترام می‌کند. این کبرا در دستان مسابقه‌دهنده‌های تاریخی جیمز کاتینگهام و هاروی استنلی، آخر هفته را سپری کرد و آرامش ساوث داونز را با غرش رعد و برق V8 سپری کرد.

چیتا-شورلت

چیتا-شورلت

اگر فکر می کنید چیتا-شورلت مستقیماً از یک کارتون دهه 1960 خارج شد، بخشیده خواهید شد. یوزپلنگ سریع که توسط مهندس بیل توماس به عنوان پاسخ شورولت به شلبی کبرا ساخته شد، تمام ویژگی‌های یک خودروی مسابقه‌ای عالی را داشت، اما شورلت پس از ساخت کمتر از 25 خودرو، از دوشاخه جدا شد.

تی وی آر گریفیث 400

تی وی آر گریفیث 400

مدت‌ها قبل از توسکانی، ساگاریس و کیمرا، TVR گریفیث وجود داشت. این گریفیث 400 که چیزی شبیه به ضعف است، توسط E-Types و Jaguar ها در شبکه استارت کوتوله شد، اما علیرغم اندازه کوچکش، ضربه بزرگی به خود گرفت. این خودروی خاص اولین نمونه اولیه گریفیث به روز شده بود و حتی در دوره زمانی در گودوود مسابقه داده شد.

استون مارتین DP214

استون مارتین DP214

پروژه‌های DP استون مارتین چیزی شبیه به شکست بودند – آنها برای برنده شدن در لمان طراحی شده بودند، اما هیچ‌کدام این رویداد طاقت‌فرسا 24 ساعته را به پایان نرساندند. DP214 برای تسهیل دومین ترک استون مارتین در Le Mans ساخته شده است، با بدنه ای ساده که به آن اجازه می دهد به سرعت نزدیک به 200 مایل در ساعت برسد. امروزه فقط یک ماشین اصلی زنده مانده است، اما این تفریحی که با زحمت ساخته شده است مطمئناً جمعیت را به خود جلب کرده است.

فورد GT40

فورد GT40

فورد GT40 ممکن بود به یکی از موفق‌ترین و نمادین‌ترین خودروهای اسپورت تمام دوران تبدیل شود، اما برای رسیدن به آن مرحله آزمون و خطای زیادی لازم بود. این نمونه اولیه نشان‌دهنده یکی از پله‌هایی است که باعث شد GT40 از یک نشانگر غیرقابل اعتماد به نیرویی قابل محاسبه تبدیل شود.

فراری F399

فراری F399

F399 به برد شانزده ساله فراری در سال 1999 پایان داد و این شرکت را به اولین قهرمانی سازندگان خود از سال 1983 رساند. این طرح بحث برانگیز برای مدت کوتاهی پس از اینکه مهمانداران متوجه شدند تخته‌های بارج آنها غیرقانونی است، لغو شد، اما این تصمیم لغو شد و فراری تقریباً به پیروزی رسید. .

پورشه 956

پورشه 956

هنگامی که پورشه 956 برای اولین بار در سال 1982 وارد پیست شد، حتی طراحان آن نمی توانستند پیش بینی کنند که تا چه حد مسلط خواهد شد. 956 در روزهای اولیه گروه C ثابت کرد که معیار تعیین کننده بود و سه بار قهرمان مسابقات اتومبیل های ورزشی جهان شد قبل از اینکه با پورشه 962 ارتقا یافته جایگزین شود.

پورشه 956-117

پورشه 956-117

این یک شاهکار باورنکردنی برای هر ماشینی است که یک بار در لمان پیروز شود، چه رسد به اینکه دقیقاً همان ماشین دو بار در مسابقه پیروز شود. پورشه 956-117 که با رنگ بی‌نظیر New Man تمام شد، در سطحی بالاتر از 8 956 دیگر حاضر بود.

پورشه 962

پورشه 962

962 برای مقابله با آخرین مرز موتوراسپرت طراحی شد که 956 از آن غیرقانونی بود – مسابقات قهرمانی IMSA آمریکا. قدرتمندتر، آیرودینامیک‌تر و ایمن‌تر برای رانندگان نسبت به مدل قبلی خود، 962 با رقابت در هر دو طرف اقیانوس اطلس، پنج برد در Daytona 24 ساعته، سه پیروزی در Le Mans، سه عنوان قهرمانی IMSA و دو قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان اسپورت برای نام بردن از چند مورد.

ویلیامز FW13B

ویلیامز FW13B

ویلیامز FW13B با وجود یک حرفه نسبتاً ضد آب و هوا، باید یکی از نمادین‌ترین خودروهای F1 در تمام دوران باشد. نسخه به روز شده FW13 که در نیمه دوم فصل 1989 مورد استفاده قرار گرفت، FW13B به عنوان یکی از سریع ترین خودروهای شبکه در نظر گرفته شد، اما تنها دو بار پیروز شد.

[ad_2]

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا