استقبال صنعت خودرو از طرحهای دستوری دولت برای آلایندگی صفر
[ad_1]
پیشنهادات خودروسازان را ملزم می کند که درصد فروش خودروهای جدید بدون آلایندگی را هر ساله افزایش دهند
صنعت خودروسازی از برنامههای دولت بریتانیا برای معرفی یک دستور آلایندگی صفر تا سال 2024 استقبال کرده است که به حداقل درصدی از فروش خودروهای جدید و ون نیاز دارد که شامل خودروهایی با آلایندگی صفر باشد.
طبق این طرح، تولیدکنندگان باید حداقل 22 درصد از کل فروش خودرو را تا سال 2024 خودروهایی با آلایندگی صفر کنند که این میزان در سال 2030 به 80 درصد و در سال 2035 به 100 درصد خواهد رسید.
مایک هاوز، مدیر اجرایی SMMT گفت: این اقدام «جاهطلبانهترین بازار بزرگ در جهان» است.
با این حال، او هشدار داد که یک دستور باید از تبدیل شدن به “یک جلیقه مستقیم” برای سرمایه گذاری در بازار و تولید در بریتانیا اجتناب کند. هاوز همچنین به عدم وجود انگیزه برای خریداران اشاره کرد، زیرا لیست قیمت های بالاتر برای مدل های الکتریکی یک چالش است.
هاوز گفت: “خطر این است که مصرف کنندگان انگیزه ای برای خرید این وسایل نقلیه جدید نداشته باشند – وسایل نقلیه ای که تا چند سال آینده گران تر از خودروهای بنزینی و دیزلی سنتی خواهند بود – در مقادیر مورد نیاز و قدیمی تر و آلاینده تر خود را حفظ کنند. وسایل نقلیه حتی طولانی تر، در نتیجه صرفه جویی در کربن را که این مقررات به دنبال ارائه آن است، تضعیف می کند.
ثابت شده است که دگرگونی بازار زمانی سریعتر عمل میکند که دستورات با مشوقها مطابقت داشته باشند و برای برقرسانی خودرو نیز به اهدافی متناسب و الزامآور برای تأمین زیرساختها نیاز داریم.»
وی افزود: بخش خودرو به سرمایه گذاری میلیاردها دلار در طیف گسترده و رو به رشدی از وسایل نقلیه بدون ماموریت ادامه می دهد، وسایل نقلیه ای که در حال حاضر در جاده های بریتانیا رایج شده اند.
تنها 12 درصد از کل فروش خودروهای جدید در سال 2021، مدل های بدون آلایندگی بودند، اما میزان جذب خودرو بین سال های 2019 تا 2020، 122 درصد و از سال 2020 تا 2021، 97 درصد افزایش یافت.
برنامه های دولت: چند درصد از خودروهای جدید بدون آلایندگی و چه زمانی
2024: 22٪ | 2025: 28٪ | 2026: 33٪ | 2027: 38٪ | 2028: 52٪ | 2029: 66٪ |
2030: 80٪ | 2031: 84٪ | 2032: 88٪ | 2033: 92٪ | 2034: 96٪ | 2035: 100% |
دولت قصد دارد تا سال 2035 تمام فروش خودروها و ون های جدید بدون آلایندگی باشد. از سال 2030 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را ممنوع می کند، اگرچه شرکت ها همچنان می توانند برخی از مدل های هیبریدی را با قابلیت “قابل توجه” آلایندگی صفر بفروشند. (SZEC).
به احتمال زیاد این بدان معناست که خودروهایی که می توانند هم با برق خالص و هم با نیروی احتراق داخلی کار کنند تا سال 2035 همچنان در دسترس باشند، اگرچه دولت اعلام کرده است که در حال حاضر نمی تواند SZEC را دقیقاً تعریف کند.
به گفته دولت، این اهداف “اطمینان بخشی را برای این بخش فراهم می کند”، از جمله تامین کنندگان انرژی، تولید کنندگان خودرو و اپراتورهای نقطه شارژ.
برنامه های دولت مشمول یک دوره مشاوره است که از 7 آوریل تا 10 ژوئن ادامه دارد.
دولت گفت: «پیشنهاد فعلی ما تعیین اهداف سالانه الزام آور قانونی است که تولیدکنندگان باید تا سال 2035 به آن برسند.
این امر به بخش (شامل سازندگان خودرو، ارائه دهندگان انرژی و اپراتورهای نقطه شارژ) اطمینان می دهد. با این حال، مانند هر قانون دیگری، ما این حق را برای خود محفوظ میداریم که آن را اصلاح کنیم تا به هرگونه تغییر مهم در شرایط بازار پاسخ دهیم. این کار بدون اطلاع رسانی منطقی و تعامل با صنعت انجام نخواهد شد.”
[ad_2]