اخبار خودرو

قوانین جدید پارک خودروها را برای رانندگان بریتانیا عادلانه تر می کند

[ad_1]

قوانین رفتاری جدیدی برای اپراتورهای پارکینگ خصوصی وضع شده است که پارکینگ را برای رانندگان عادلانه تر می کند

جریمه های کمتر پارکینگ، مهلت مجاز و خدمات تجدیدنظر واحد از جمله اقداماتی است که در آیین نامه اجرایی جدید برای اپراتورهای پارکینگ خصوصی وجود دارد.

این کد با هدف پاکسازی این بخش، قوانین غیرشفاف پارکینگ و مطالبات سنگین پرداخت را غیرقانونی می‌داند و اجازه می‌دهد اشتباهات بی‌گناهی مانند وارد کردن نادرست ثبت نام خودرو به‌عنوان دلایل تجدیدنظر در نظر گرفته شود. انتظار می رود اپراتورها که در فوریه راه اندازی شد تا پایان سال 2023 به طور کامل به این کد پایبند باشند و تا آن زمان انتظار می رود که سرویس جدید درخواست تجدیدنظر عملیاتی شود.

«در 19 دسامبر در Padstow پارک کردم و برای یک روز کامل پارکینگ پرداخت کردم. PCN دریافت کرد [parking charge notice] به عنوان بلیط به طور کامل روی صفحه نمایش داده نمی شود (در هنگام بسته شدن در توسط باد گرفتار شده است؟) با این حال، 50٪ قابل مشاهده است. درخواست تجدیدنظر رد شد، نه به دلیل عدم پرداخت، بلکه به دلیل اینکه بلیط فقط تا حدی قابل مشاهده است.

«به دلیل اقامت بیش از حد در دیمر، PCN دریافت کردم. احمقانه با گذشت زمان در بلیط پارکینگ نمایش داده شده واقعی، غافل از اینکه آنها در ورودی و خروجی عکس می گیرند. که بی فایده است، زیرا در یک روز شلوغ می‌توانید 20 دقیقه طول بکشد تا به یک فضا راه بیفتید، تنها به یک دستگاه بلیت که کار می‌کرد راه بروید، متوجه شوید که برنامه کار نمی‌کند، در صف قرار بگیرید و در نهایت بلیط را بگیرید و روی شیشه جلو قرار دهید. و در صف خروج برای بیرون آمدن.»

RAC معتقد است که RAC که برای اجرای آن کمپین کرده است، توسط Autocar از یک وب‌سایت محبوب بررسی‌ها، به دست آمده است.

این بیانیه می‌گوید: «از زمانی که بستن در زمین‌های خصوصی ممنوع شد، به جای آن به خرید بلیت تغییر جهت داده شد و تعداد اخطاریه‌های هزینه پارکینگ صادر شده سال به سال در سطوح هشدار دهنده افزایش می‌یابد. «در حالی که برخی از این موارد موجه هستند، برخی دیگر چنین نیستند، و متأسفانه در بسیاری از موارد رانندگان از ترس عواقب آن به سادگی پرداخت می‌کنند، به‌ویژه با توجه به اینکه در نامه‌های بعدی می‌توان از زبان تهدیدآمیز و ترسناک استفاده کرد.»

آیا آن اشاره به اطلاعیه های هزینه پارکینگ را متوجه شدید؟ با اخطارهای جریمه ای که مقامات محلی ارائه می کنند اشتباه گرفته نشود (به طور گیج کننده، هر دو به اختصار PCN هستند)، هر سال حدود هشت میلیون صادر می شود. قبل از معرفی کد، حداکثر جریمه (در واقع یک فاکتور برای نقض قرارداد است، اما اثر یکسان است) 100 پوند یا 60 پوند در صورت پرداخت در 14 روز بود. اکنون حداکثر جریمه 70 پوند یا 50 پوند است، بسته به شدت نقض.

قوانین جدید پارک خودروها را برای رانندگان بریتانیا عادلانه تر می کند

اکثر اپراتورها به یکی از دو انجمن تجاری تعلق دارند: انجمن پارکینگ بریتانیا (BPA)، که حدود 120 شرکت را نمایندگی می کند، و انجمن بین المللی پارکینگ (IPC)، که حدود 90 شرکت را نمایندگی می کند. به منظور شناسایی صاحبان خودرو، اعضای آنها مجاز به انجام سوابق نگهدارنده وسیله نقلیه را از DVLA با هزینه 2.50 پوند برای هر برنامه خریداری کنید. هر اپراتوری که کد جدید را نادیده بگیرد از دسترسی به این اطلاعات منع خواهد شد.

در حال حاضر و تا پایان سال 2023، زمانی که انتظار می‌رود خدمات تجدیدنظر تک جدید فعال شود، هر نهاد تجاری خدمات تجدیدنظر خود را دارد. BPA به نام پارکینگ در زمین های خصوصی درخواست تجدید نظر (Popla). این سازمان در سال 2014 توسط سازمان تأسیس شد، اما اکنون توسط خدمات Ombudsman اداره می شود، یک نهاد مستقل که خدمات حل اختلاف را ارائه می دهد و توسط تنظیم کننده های دولتی Ofgem و Ofcom تأیید شده است. از هر 10 PCN صادر شده توسط اعضای BPA دو مورد تجدیدنظرخواهی می شود و نیمی از آنها لغو می شوند.

خدمات تجدیدنظر IPC، سرویس استیناف مستقل (IAS) نامیده می شود. این شرکت متعلق به IPC است، اما ویل هرلی موسس و مدیر عامل آن اصرار دارد که مستقل است. او می‌گوید: «به‌عنوان یک مرجع صلاحیتدار مؤسسه استانداردهای تجاری، به درستی معتبر است، و ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که واقعاً مستقل است».

IAS حدود یک چهارم بلیط هایی را که درخواست تجدید نظر شده اند لغو می کند. هرلی می‌گوید: «بسیاری از آنها به دلیل شرایط کاهش‌دهنده لغو شده‌اند. به همین دلیل، من از رانندگانی که احساس می‌کنند بلیت اشتباهی دریافت کرده‌اند، می‌خواهم که درخواست تجدیدنظر کنند و با ما تعامل کنند.»

هارلی از آیین نامه اجرایی جدید پشتیبانی می کند، اما نگران است که یک سرویس استیناف دولتی تنها گران باشد. او همچنین نگران است که کاهش جریمه ها اثر بازدارندگی آنها را کمرنگ کند.

استیو کلارک در BPA با این نظر موافق است: “ما می خواهیم از نوع هرج و مرج که در بسیاری از شهرهای ساحلی و مکان های زیبایی دیده می شود، زمانی که قرنطینه تابستان گذشته کاهش یافت، جلوگیری کنیم. در حال حاضر هشت میلیون راننده قوانین را زیر پا می گذارند که به نفع همه است. تحقیقات ما نشان می دهد که کاهش سطح بازدارندگی می تواند منجر به صدور 13 میلیون هزینه پارکینگ شود، زیرا افراد بیشتری خطر نادیده گرفتن آنها را می پذیرند.

کلارک همچنین از لغو هزینه بازپرداخت بدهی 70 پوندی انتقاد می کند: «شرکت های بازپرداخت کارگزاران اعتباری دارای مجوز هستند که می توانند به مردم در پرداخت اقساط جریمه خود کمک کنند. اکنون رانندگان به سادگی نامه ای دریافت می کنند که به آنها می گوید باید پنج هفته دیگر در دادگاه حاضر شوند.

قوانین جدید پارک خودروها را برای رانندگان بریتانیا عادلانه تر می کند

هر دو سازمان قوانین جدید را تحسین می کنند که به رانندگان 5 دقیقه فرصت می دهد تا شرایط و ضوابط پارکینگ را قبل از شروع دوره پارکینگ خود بخوانند و 10 دقیقه در پایان برای بازگشت دیرهنگام آنها. آنها همچنین از حذف جریمه برای رانندگانی که به اشتباه ثبت نام خودروی خود را وارد می کنند و برای افراد معلولی که فراموش می کنند نشان آبی خود را نشان دهند، حمایت می کنند.

با حدود یک میلیون علامت که نیاز به به روز رسانی برای منعکس کردن کد جدید دارند، اعضای انجمن ها از هم اکنون تا سال 2023 بسیار شلوغ خواهند بود.

نحوه اعتراض به جریمه

تا زمانی که سرویس جدید تجدیدنظر تکی فعال شود، اگر اخطاریه هزینه پارکینگ دریافت کرده‌اید که با آن موافق نیستید، باید مستقیماً به شرکت صادرکننده شکایت کنید. هزینه را پرداخت نکنید، زیرا انجام این کار می تواند به عنوان پذیرش مسئولیت در نظر گرفته شود. Citizens Advice توصیه می کند که درخواست تجدید نظر خود را با شواهدی پشتیبانی کنید، مانند عکسی از تابلوی پارک نامشخص یا یادداشت بیمارستانی مبنی بر اینکه قرار ملاقات شما دیر انجام شده است.

اگر موفق نشدید، با خدمات تجدیدنظر استفاده شده توسط انجمنی که اپراتور به آن تعلق دارد (یعنی پارکینگ در زمین خصوصی برای درخواست BPA یا سرویس استیناف مستقل برای IPC) تماس بگیرید.

برای یک بلیط از یکی از اعضای BPA، 28 روز از زمان رد درخواست تجدیدنظر غیررسمی شما فرصت دارید تا درخواست تجدیدنظر رسمی ارائه دهید. برای یک بلیط از یکی از اعضای IPC، می توانید ظرف 21 روز به صورت رایگان درخواست تجدید نظر رسمی دهید. پس از آن، می توانید ظرف یک سال پس از رد درخواست تجدیدنظر رسمی خود برای پرداخت هزینه 15 پوند درخواست تجدید نظر کنید. شواهدی را برای حمایت از پرونده خود وارد کنید.

آیین نامه جدید پارکینگ چه می گوید

آیین نامه جدید پارکینگ

در انگلستان (اما خارج از لندن) و در ولز، بسته به شدت نقض، هزینه ها از 100 پوند به 70 پوند یا 50 پوند کاهش می یابد. شما همچین می‌توانید سوالات آیین نامه را از بست سوال تهیه کنید.

سقف جریمه فعلی 100 پوندی در شرایطی مانند سوء استفاده از خلیج نشان آبی یا اگر یک راننده در حال تجاوز به زمین شخصی باشد، باقی خواهد ماند. رانندگان در صورت پرداخت ظرف 14 روز 50 درصد تخفیف خواهند داشت.

وصول بدهی های پارکینگ از اضافه کردن هزینه های اضافی اضافی به سطح هزینه پارکینگ که در حال حاضر 70 پوند است، منع خواهند شد.

اعطای یک مهلت اجباری 10 دقیقه ای قبل از اینکه شرکت ها بتوانند جریمه دیرکرد صادر کنند.

اعطای یک دوره اجباری پنج دقیقه ای خنک کننده که در آن یک راننده می تواند شرایط و ضوابط را در نظر بگیرد و نظر خود را در مورد پارکینگ تغییر دهد.

سرکوب شرکت های پارکینگ با استفاده از زبان تهاجمی یا شبه قانونی برای ترساندن رانندگان به پرداخت جریمه.

الزامی برای شرکت های پارکینگ برای نمایش واضح قیمت و شرایط و ضوابط پارکینگ، جزئیات تماس و نحوه درخواست تجدیدنظر برای هزینه پارکینگ.

منشور تجدیدنظر جدید جریمه رانندگانی را که مرتکب اشتباهات واقعی می‌شوند یا شرایط تخفیف‌دهنده دارند حذف می‌کند.

اپراتورهای سرکشی که از این کد پیروی نمی کنند، ممکن است از دسترسی به داده های نگهداری شده توسط آژانس گواهینامه رانندگی و خودرو منع شوند.

[ad_2]

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا