اخبار خودرو

آئودی Q5 2024 کاملاً جدید با طراحی مجدد و فناوری پیشرفته

[ad_1]

پرفروش‌ترین خودروی آئودی با ظاهری جسورانه جدید و پلتفرم تکامل‌یافته برای نسل سوم آماده می‌شود.

آئودی در حال آماده سازی نسخه کاملاً جدید نسل سوم پرفروش ترین مدل جهانی خود، Q5 SUV است که یکی از آخرین خودروهای ICE آن خواهد بود.

در سال 2021، فروش جهانی آئودی Q5 با 5.3 درصد افزایش به 293069 دستگاه رسید که تقریباً یک ششم از کل تحویل‌های گروه چهار برند آئودی را تشکیل می‌دهد.

پنج سال پس از راه اندازی به شکل فعلی، برای برند آلمانی بسیار مهم است.

مقاله پیشنهادی: اجاره خودرو

نسخه بعدی که آزمایشات زمستانی را قبل از رونمایی پیش بینی شده در سال 2023 و عرضه به بازار در سال 2024 آغاز کرده است، با ارائه یک جایگزین معمولی ICE برای شاسی بلند الکتریکی آئودی Q6 E-tron که سال آینده وارد بازار می شود، به دنبال حفظ شتاب فروش است. .

انتظار می رود Q5 جدید از همان تکامل معماری MLB گروه فولکس واگن استفاده کند که زیربنای نسل بعدی سالن و مجموعه آئودی A4 خواهد بود.

این بدان معناست که هم طرح‌های پیشرانه‌ی جلو و هم چهارچرخ متحرک را ارائه می‌کند و احتمالاً با خط پیشرانه‌ای آشنا که شامل گزینه‌های هیبریدی ملایم بنزینی و دیزلی در کنار انتخابی از هیبریدی‌های پلاگین است، ادامه خواهد داد.

آئودی Q5 2024 کاملاً جدید با طراحی مجدد و فناوری پیشرفته

موتورها برای مطابقت با مقررات جدید آلایندگی یورو 7 مهندسی مجدد خواهند شد که انتظار می رود در سال های آینده اجرا شوند. یکی از اینها پنجمین نسخه از موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی گروه فولکس واگن خواهد بود. EA888که یک سیستم تزریق سوخت اصلاح شده و فیلترهای ذرات جدید دریافت خواهد کرد.

پلتفرم اصلاح شده همچنین ظرفیتی را برای Q5 برای استفاده از سیستم فرمان چهارچرخ موجود در آئودی A8 و آئودی Q8 و همچنین عملکردهای رانندگی خودکار سطح دو و مجموعه ای از ویژگی های ارتباطی جدید معرفی می کند.

در این مرحله، بارزترین وجه تمایز بین این Q5 جدید و خودروی فعلی، ظاهری کاملاً جدید است که آن را با همتایان جدیدتر خود، از جمله مدل‌های الکتریکی E-tron، هماهنگ می‌کند.

جزئیات قابل مشاهده از طریق استتار در این نمونه اولیه شامل قسمت جلویی کاملاً بازسازی شده با کاپوت به سبک تاشو، جلوپنجره کوتاه تر، چراغ های جلوی شیک جدید و طراحی های جدید ورودی هوا است.

در همین حال، در عقب، به نظر می رسد Q5 از آئودی Q4 E-tron الگوبرداری شده است، اگرچه چراغ های ترمز در محل در اینجا به نظر می رسد مواردی موقت برای اهداف آزمایشی باشند.

آئودی Q5 2024 کاملاً جدید با طراحی مجدد و فناوری پیشرفته

انتظار می‌رود همانند شاسی‌بلندهای آئودی Q3، Q4 E-tron، Q5 و E-tron فعلی، Q5 جدید نیز در لباس‌های اسپورت بک با پشتی مستقیم و سقف‌دار به فروش برسد.

آئودی از پلت فرم جدید PPE – که با پورشه در حال توسعه است – برای نسخه های الکتریکی جدید A4 و A6 استفاده خواهد کرد، اما با توجه به اینکه Q6 جدید E-tron اساسا به عنوان جایگزین الکتریکی برای Q5 عمل می کند، بعید است که دومی بتواند این کار را انجام دهد. یک گزینه EV دریافت کنید.

آئودی متعهد شده است که فقط از سال 2026 خودروهای برقی را روانه بازار کند و فروش خودروهای ICE را در سال 2033 به طور کامل متوقف خواهد کرد، به این معنی که Q5 احتمالاً در میان آخرین خودروهای ICE این برند خواهد بود.

با این حال، آئودی همچنین گفته است که قصد دارد یک نسخه ICE از آئودی A6 را در کنار A6 الکتریکی جدید E-tron در فروش نگه دارد، که به تغییر تدریجی به سمت برقی‌سازی کامل برای همه مدل‌ها اشاره دارد.

[ad_2]

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا