اخبار خودرو

لکسوس RZ 450e جدید، خودروی الکتریکی خود را با قدرت 309 اسب بخار، 4WD راه اندازی کرد

[ad_1]

اولین خودروی الکتریکی سفارشی و خیره‌کننده لکسوس سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت را در 5.6 ثانیه طی می‌کند و به دینامیک متمایز می‌پردازد.

لکسوس RZ 450e جدید اولین خودروی الکتریکی سفارشی مارک ژاپنی است که به عنوان پیشرو برای طیف جدید خودروهای برقی ممتاز و دینامیکی این شرکت عمل می‌کند.

این خودرو که در پایان سال 2022 در بریتانیا عرضه می‌شود، اندازه‌ای مشابه با پرفروش‌ترین لکسوس NX دارد، اما کارفرمایان مایلند تاکید کنند که این خودرو به‌عنوان جانشین الکتریکی یا جایگزینی برای آن خودرو، که اخیرا وارد نسل دوم خود شد و یک گزینه پلاگین هیبریدی به دست آورد.

بدون شک این خودرو نسبت به برادر NX خود که دارای سوخت احتراقی است، برتری بیشتری خواهد داشت، اما رئیس اروپایی لکسوس، اسپیروس فوتینوس، تنها تا آنجا پیش می رود که تأیید می کند که این برند هنگام تعیین قیمت، هزینه «سایر خودروهای مرتبط BEV» در این بخش را در نظر می گیرد. .

این خودرو بر اساس همان معماری e-TNGA EV جدید تویوتا bZ4X SUV و سوبارو Solterra مرتبط است، اما تاکید آشکار تری بر جذابیت و عملکرد ممتاز دارد – سرنخ هایی در مورد اینکه چگونه خودروهای برقی لکسوس از سایر وسایل نقلیه مشخص می شوند. معماری خود را به اشتراک بگذارید

ظاهر کلی شاسی بلند جدید همچنین نشانه ای قوی از چشم انداز طراحی لکسوس برای آینده ای تمام الکتریکی است. پیوندهای مدل‌های فعلی آن در شکل ظاهری و نشانه‌های تعیین‌کننده آن مشهود است، اما بسیاری از عناصر برای مشخص کردن این مدل به عنوان اولین در خط جدید محصولات، دوباره تصور شده‌اند. لکسوس قبلاً در اواخر سال گذشته نگاهی اجمالی به این خانواده EV جدید ارائه کرد و کانسپت های جدیدی را برای یک SUV بزرگ، سالن و سوپراسپرت در کنار RZ 450e به نمایش گذاشت.

لکسوس RZ 450e جدید، خودروی الکتریکی خود را با قدرت 309 اسب بخار، 4WD راه اندازی کرد

بارزترین قسمت جلویی است، جایی که علامت تجاری «پنجره اسپیندل» لکسوس جای خود را برای نمای جلویی مینیمالیستی و هموارتر ایجاد می‌کند که به طراحی فعلی در شکل آن اشاره دارد، اما گفته می‌شود که بیانگر «شخصیت قدرتمند BEV و شتاب بدون درز» است.

لکسوس زبان طراحی جدید را «بدن دوک» می‌نامد و کاپوت پایینی، تعداد کمتر ورودی هوا و بال‌های عضلانی‌تر را به عنوان عناصر تعیین‌کننده برجسته می‌کند. انرژی در یک باتری لیتیوم یونی 71.4 کیلووات ساعتی ذخیره می شود، که مانند باتری bZ4X، انتظار می رود بیش از 250 مایل برد داشته باشد و 90 درصد از ظرفیت قابل استفاده خود را پس از 10 سال استفاده ارائه دهد. این شرکت هنوز زمان شارژ را تایید نکرده است، اما برادر تویوتا می تواند تا سرعت 150 کیلووات شارژ شود.

لکسوس مرکز ثقل پایینی را که این باتری زیرزمینی ارائه می‌کند به عنوان امتیازی برای پویایی رانندگی معرفی می‌کند، و اضافه می‌کند که “فرایندهای پیشرفته ساخت و ساز” به این معنی است که شاسی تا حد ممکن سفت است، بنابراین “هندلینگ و واکنش دقیق و راحتی سواری” را تضمین می‌کند.

این برند اخیراً در تلاش است تا علامت تجاری خود “امضای رانندگی لکسوس” را به عنوان وجه تمایز اصلی بین خودروهای خود و مدل‌های تویوتا که بیشتر ترکیب فنی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارند، تبلیغ کند.

لکسوس می‌گوید این تمرکز بر ویژگی‌های رانندگی متمایز نقش اساسی در روند توسعه بازی کرد و توانست از ویژگی‌های ذاتی یک پیشرانه EV – یعنی “پاسخ سریع و دقت بالا” – برای برجسته‌تر کردن بیشتر آن استفاده کند.

لکسوس RZ 450e

RZ 450e با یک پیشرانه چهار چرخ متحرک جدید Direct4 شامل یک جفت موتور الکتریکی جمع و جور – یکی با 201 اسب بخار در جلو و دیگری با 107 اسب بخار در عقب عرضه می شود که خروجی های ترکیبی 308 اسب بخار و 321 پوند فوت را ارائه می دهد.

RZ 450e در 5.6 ثانیه به سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت می رسد – که از آئودی Q4 E-tron 50 کواترو چهار چرخ متحرک پیشی می گیرد – و با سرعت 99 مایل در ساعت به بالاترین حد خود می رسد.

سیستم Direct4 (که در مدل‌های تویوتا X-mode نامیده می‌شود)، که برای خودروهای الکتریکی آینده لکسوس عرضه می‌شود، امکان بردار گشتاور بین محورها را برای پاسخ بهینه گردش و پایداری در پیچ‌ها فراهم می‌کند. تا 100 درصد از ذخایر پیشرانه را می توان در هر زمان معین با مجموعه ای از سنسورها با در نظر گرفتن طیف وسیعی از عوامل از جمله سرعت، زاویه فرمان و نیروهای g در هر جهت ارسال کرد.

فوتینوس در مورد اینکه آیا نسخه‌های آینده RZ می‌توانند از پیکربندی تک موتوره مانند bZ4X استفاده کنند، گفت که «برای اینکه واقعا پتانسیل واقعی خودرو را احساس کنیم، باید یک پیکربندی دو موتوره باشد» و افزود: «ما برای ارائه چنین راحتی رانندگی واقعاً به دو محور الکترونیکی نیاز داریم.”

با این حال، او گفت که یک خودروی تک موتوره می‌تواند امکان‌پذیر باشد تا زمانی که برد بیشتری را بدون “معادل شدید از نظر احساس رانندگی که ما در تلاش هستیم با خودرو ارائه دهیم” ارائه دهد.

لکسوس، مانند تویوتا، در نظر دارد اولین خودروی برقی سفارشی خود را با فرمان غیرمعمول سبک yoke و سیستم فرمان به سیم، که ارتباط مکانیکی بین چرخ‌های جلو و راننده را از بین می‌برد، وارد بازار کند.

لکسوس RZ 450e

یوغ پروانه‌ای شکل از قفلی به قفل دیگر فقط بیش از 300 درجه می‌چرخد، به این معنی که راننده هرگز مجبور به چرخش دست به دست نمی‌شود و انتظار می‌رود که بسته به بازار، تقریباً از هر چهار مالک، یک نفر آن را مشخص کند.

ادعا می شود که این مجموعه الکترونیکی جدید واکنش و کنترل را بهبود می بخشد، در حالی که حرکت چرخ را در جاده های ناهموار به حداقل می رساند و حس “ارتباط بین راننده و ماشین” را حفظ می کند. طبق گفته Lexus، این خودرو همچنین دید بهتری از دسته سنج و خارج از شیشه جلو ارائه می‌کند – همه بخشی از رویکرد Tazuna (افسار اسب) آن به ارگونومی راننده است.

این رفتار در کابینی مشابه با کراس اوور نسل دوم NX جدید، با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 14.0 اینچی، نمایشگر هدآپ و سطل ابزار که به دقت برای بهبود دید رو به جلو و به حداقل رساندن حواس پرتی قرار گرفته اند، آشکار می شود. این کابین به طور کلی یک کابین مینیمالیستی است که اکثر عملکردها به جای دکمه های فیزیکی از طریق رابط لمسی کنترل می شوند و یک انتخابگر درایو چرخشی به جای یک تعویض کننده دنده معمولی وجود دارد.

لکسوس همچنین مجموعه‌ای از آپشن‌های جدید را در RZ برجسته می‌کند، از جمله سقف پانورامای قابل تنظیم که تابش مادون قرمز را منعکس می‌کند تا کابین را در برابر دمای خارجی بهتر عایق کند و می‌تواند با لمس یک دکمه به حالت مات تبدیل شود و ارتفاع آن تا زانو برسد. گرمکن های جلوتر از صندلی های جلو که “احساس پتوی گرم دور پاها” را برای راننده و سرنشین فراهم می کند.

[ad_2]

منبع

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا