بلاگ

سوالات علائم رانندگی چیست؟

سوالات علائم رانندگی در امتحان آیین نامه رانندگی، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. این سوالات، بیشتر سوالات آزمون را در بر می‌گیرند؛ به همین دلیل داوطلبان باید بتوانند با تمرکز بالا به این سوالات جواب بدهند. علائم رانندگی، بسیار زیاد هستند و آموختن همه آن‌ها برای امتحان کاری دشوار و خسته کننده است. از طرف دیگر، بیشتر این علائم بسیار به یکدیگر شباهت دارند و ممکن است باعث سردرگمی افراد شوند.

برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی، افراد زیادی هستند که به دنبال دریافت سوالات آیین نامه هستند. در این بین، سوالات علائم رانندگی به دلیل اهمیت بالایی که دارند، بیش از سایر سوالات مطرح می‌شوند و داوطلبان نیز به دلیل اشتباهات مکرر در این گونه سوالات، در آزمون مردود شده و باید مجددا اقدام به انجام آزمون بکنند. در این مقاله از بست سوال، به بررسی سوالات مرتبط با علائم رانندگی در آزمون آیین نامه می‌پردازیم. همچنین در مورد دانلود سوالات اصلی آیین نامه نیز توضیحاتی برای داوطلبان ارائه کرده‌ایم.

مهمترین علائم راهنمایی و رانندگی

در آزمون آیین نامه رانندگی، 40 سوال مطرح می‌شود که داوطلبان باید بتوانند به حداقل 37 سوال پاسخ درست بدهند. از این تعداد سولات، بیشتر آن‌ها را سوالات مربوط به علائم رانندگی تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل داوطلبان درباره یادگرفتن این علائم جدیت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

تمام علائم رانندگی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید آن‌ها را بلد باشید؛ اما برخی از این علائم در آزمون‌های آیین نامه از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و داوطلبان، بهتر است که روی فراگیری چنین علائمی وقت بیشتری بگذارند. علائم رانندگی، دسته بندی مختلفی دارند:

  • تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده
  • تابلوهای انتظامی و بازدارنده
  • تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده
  • تابلوهای راهنمایی مسیر
  • تابلوهای راهنمایی و رانندگی مکمل
  • تابلوهای راهنمایی محلی
  • برچسب‌

برای به خاطر سپردن تابلوها و پاسخ به سوالات علائم رانندگی، باید بدانید که مهم‌ترین تابلو‌ها مربوط به سه دسته اول در انواع تابلوها هستند. همچنین، تعداد این تابلوها نیز از سایرین بیشتر است و کاربردهای بسیار مهمتری نیز دارند.

بررسی علائم و تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده

تابلو‌های هشدار دهنده و اخطاری که در علائم راهنمایی و رانندگی استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود، به شکل مثلث، با حاشیه قرمز و با زمینه سفید مشخص می‌شوند. این تابلوها معمولا یک خطر را در جاده به رانندگان هشدار می‌دهند؛ به همین دلیل توجه به آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است. در بین تابلوهای هشدار دهنده رانندگی، چند نوع تابلو مانند تقاطع جاده و راه آهن به شکل مستطیل هستند که باید در نظر گرفته شوند.

بررسی تابلوهای بازدارنده و انتظامی

تابلوهای بازدارنده و انتظامی، همانطور که از نام آن‌ها نیز پیدا است، به منظور ممنوعیت از انجام برخی از کارها نصب شده‌اند. بیش از 90 درصد از تابلوهای بازدارنده راهنمایی و رانندگی، به صورت دایره و با نوار حاشیه‌ای قرمز مشخص می‌شوند. در این تابلوها، نوع ممنوعیت‌ها مانند ورود ممنوع، ورود از هر دو طرف ممنوع، ایست، رعایت حق تقدم و غیره به رانندگان تذکر داده می‌شود. همچنین، برخی از تابلوهای این دسته بندی نیز به شکل مثلث یا مربع و مستطیل هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. رنگ برخی دیگر از این تابلوها، به رنگ آبی بوده و علائم درون آن نیز به رنگ سفید مشخص می‌شوند.

 بررسی تابلوهای آگاهی دهنده و اخباری

در میان سوالات لو رفته آیین نامه رانندگی، همواره سوالات تابلوهای راهنمایی و رانندگی از تعداد بیشتری برخوردار بوده‌اند. یکی دیگر از انوع مهم این نوع از تابلوها، تابلوهای آگاهی دهنده هستند که در خیابان‌ها، جاده‌ها و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند. تنوع این تابلوها نیز زیاد است و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. رنگ این تابولها، معمولا به رنگ‌های آبی، زرد یا قهوه‌ای است و برای اطلاع عمومی نصب می‌شوند. شکل تابلوهای آگاهی دهنده متفاوت بوده و به اشکال مربع، مثلث، دایره، مستطیل و غیره وجود دارند. همچنین، این تابلوها، به دو دسته دستوری و غیردستوری تقسیم می‌شوند.

علائم دیگر راهنمایی و رانندگی مانند تابلوهای راهنمای مسیر نیز مهم هستند؛ اما در کتاب آیین نامه، از سه دسته اول بیشترین سوالات وجود دارد. توجه و به خاطر سپردن این تابلوها، حتی پس از آزمون آیین نامه و در آموزش رانندگی و امتحان عملی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عدم رعایت و توجه به این تابلوها، موجب رد شدن داوطلبان خواهد شد.

دانلود سوالات آیین نامه اصلی

بسیاری از داوطلبان، برای این که بتوانند آزمون آیین نامه را به درستی و بدون مشکل پشت سر بگذارند، اقدام به دانلود کتاب آیین نامه یا سوالات آن می‌کنند. مطالعه کتاب آیین نامه آموزش رانندگی، ممکن است برای بسیاری از افراد خسته کننده باشد؛ هرچند که نکات بسیار مهمی در آن وجود دارد.

بسیاری از داوطلبان، با تمام علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی آشنایی دارند؛ اما با توجه به این که کتاب و سوالات مطرح شده از آن، نیاز به مطالعه طولانی داشته و ممکن است این افراد به دلیل مشغله‌های دیگر نتوانند آن را مطالعه کنند، یکی از بهترین روش‌ها دانلود سوالات مربوط به آن است. در این حوزه، منابع متعددی هستند که ادعا می‌کنند سوالات اصلی آزمون آیین نامه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. داشتن سوالات اصلی، یکی از بهترین روش‌ها برای گذرداندن موفقیت آمیز آزمون آیین نامه است.

با توجه به گسترش استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، افراد زیادی هستند که در این برنامه ثبت نام کرده و در آن مشغول به فعالیت هستند. با گرفتن اسنپ، رانندگان می‌توانند امرار معاش کرده و از آن به عنوان شغل دوم و مکمل استفاده کنند. برای این کار، نیاز به گواهی نامه رانندگی است و بهترین راه برای دریافت این مدرک، خرید سوالات اصلی آزمون آیین نامه از یک منبع معتبر است.

بست سوال؛ مرجع رسمی برای سوالات آیین نامه

برای قبولی در آزمون آیین نامه، یکی از بهترین روش‌ها خرید سوالات است؛ اما با این وجود بازهم بسیاری از افراد با یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی مشکلاتی دارند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین علائم و تابلوهای راهنمایی را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، مزایای دانلود و خرید سوالات و کتاب آیین نامه را نیز گفتیم.

شما می‌توانید برای خرید این کتاب و همچنین دریافت سوالات اصلی و کتاب آیین نامه و علائم راهنمایی و رانندگی، از طریق وبسایت بست سوال اقدام کرده و با پرداخت کمترین هزینه، این موارد را در اختیار داشته باشید.

چند سوال از سوالات آیین نامه از علائم رانندگی است؟

به طور دقیق مشخص نیست که چند سوال از بخش تابلوها و علائم در آزمون وجود دارد؛ اما بیشترین سوالات مربوط به این بخش هستند.

چطور علائم و تابلوها را به خاطر بسپریم؟

این کار، کمی دشوار است؛ اما با خرید سوالات می‌توانید کار خود را تا حدود زیادی راحت کنید.

چطور به بست سوال در مورد سوالات اصلی آزمون اعتماد کنیم؟

بست سوال یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین مراجع و منابع برای خرید سوالات و دریافت آموزش‌های رانندگی است و کاربران بسیاری از این منبع استفاده می‌کنند.

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا