بلاگ

شرایط قبولی در آزمون آیین نامه

برای بدست آوردن شرایط قبولی در آزمون آیین نامه، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذرانید. آزمون آیین نامه، مرحله اول از آزمون‌هایی که برای دریافت گواهی نامه باید انجام دهید. این آزمون، به صورت کتبی برگزار شده و برای قبولی در آن، باید تعداد مشخصی از سوالات را به درستی پاسخ دهید. از طرف دیگر، برای دریافت گواهی نامه رانندگی، مهلت مشخصی وجود دارد و باید در زمان معین شده، تمام مراحل را پشت سر گذاشته و نسبت به ردیافت گواهی نامه اقدام کنید.

بدون قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی، امکان شرکت در مراحل بعدی دریافت گواهی نامه وجود ندارد و شما باید بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته و به مراحل بعدی بروید. برای قبولی در این آزمون، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها بهترین نتایج را کسب کنید. در این مقاله از بست سوال، به بررسی شرایط قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی می‌پردازیم و موارد مختلف در این آزمون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در امتحان آیین نامه از هر فصل چند سوال می‌آید

در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی، باید بتوانید به سوالات مختلفی پاسخ دهید. منبع تمام این سوالات، کتاب آیین نامه است که می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید؛ حتی بسیاری از داوطلبان، به جای خرید فیزیکی کتاب، اقدام به دانلود کتاب آیین نامه کرده و همیشه آن را به همراه خود خواهند داشت. در این کتاب، فصل‌های متعددی وجود دارد که همه آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ اما از برخی از این فصل‌ها سوالات بیشتری در آزمون آیین نامه حضور دارند.

کتاب آیین نامه رانندگی از 6 فصل تشکیل شده که به ترتیب عبارت‌اند از:

  1. قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی
  2. رانندگی ایمن
  3. آشنایی با سیستم‌های فنی خودرو و سرویس نگهداری
  4. فرهنگ رانندگی
  5. امداد و نجات
  6. آلودگی‌های ترافیک

سوالات آیین نامه تنها از این کتاب انتخاب می‌شوند و منبع دیگری برای این سوالات وجود ندارد. در فضای مجازی و وبسایت‌های مختلف، ممکن است به کتاب‌های دیگری برخورد بکنید که ادعا می‌کنند منبع اصلی سوالات آزمون هستند. چنین ادعایی درست نیست. در واقع این کتاب‌ها، ممکن است تنها نکات بیشتر و یا توضیحات اضافه‌ای داشته باشند.

در امتحان آیین نامه، از هر کدام از بخش‌های این کتاب سوالاتی مطرح می‌شوند؛ اما برخی از بخش‌ها سوالات بیشتری را شامل می‌شوند و باید در مورد مطالعه آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید. در این زمینه، علائم راهنمایی و رانندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید آن‌ها را هرجه بیشتر فرا بگیرید. از این بخش، بیشترین سوالات مطرح می‌شوند و با توجه به این که این علائم شباهت زیادی به یکدیگر دارند، باعث مردود شدن بسیاری از داوطلبان نیز می‌شوند.

در آزمون آیین نامه رانندگی، بسیاری از افراد، اقدام به خرید یا دانلود سوالات لو رفته آیین نامه رانندگی می‌کنند تا بتوانند بهتر و سریعتر این آزمون را پشت سر گذاشته و در آن موفق شوند. برای این کار، وبسایت‌های مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها نیز با سوء استفاده از اعتماد کاربران سوالات تقلبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؛ بنابراین بهتر است در هنگام خرید این سوالات از یک وبسایت معتبر اقدام کنید.

مهلت قبولی در آزمون آیین نامه

برای قبولی در آزمون، باید آموزش رانندگی را پشت سر بگذارید. این آموزش‌ها، از چندین مرحله تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، آزمون آیین نامه است. در مسیر دریافت گواهی نامه، داوطلبان باید در کلاس‌های نظری، فنی و عملی بدون هرگونه غیبتی شرکت کنند. همچنین، در پایان کلاس‌های نظری و فنی، باید در آزمون آیین نامه شرکت کنند. شرکت در این آزمون اهمیت بالایی دارد و بدون قبولی در آن، امکان شرکت در کلاس‌های عملی و آزمون نهایی راهنمایی و رانندگی وجود ندارد.

در زمان ثبت نام و ارائه مدارک شناسایی و معاینه چشم، آموزشگاه مربوطه باید یک کاردکس در اختیار داوطلبان قرار بدهد. پس از اتمام کلاس‌ها و قبولی در آزمون‌ها، با استفاده از این کاردکس می‌توانید گواهی نامه خود را دریافت کنید. اگر به هر دلیلی نتوانید در آزمون عملی و شهری شرکت کنید، کاردکس شما پس از 2 سال باطل شده و فاقد اعتبار است. پس از این مدت، باید مجددا در کلاس‌ها و آزمون آیین نامه شرکت کنید.

همچنین، اعتبار گواهی مهارت اولیه که پس از گذراندن آزمون آیین نامه در اختیار هنرجو قرار می‌گیرد، ۱ سال است. از طرف دیگر، پس از مدت 6 ماه از عدم شرکت در هر یک آزمون‌ها، باید دوباره معاینه چشم انجام شود؛ هرچند نیاز به شرکت دوباره در کلاس‌ها نیست. بسیاری از هنرجویان، برای کار در اسنپ و گرفتن اسنپ، اقدام به دریافت گواهی نامه می‌کنند؛ به همین دلیل، باید نسبت به اتمام مراحل و شرکت در آزمون‌ها شتاب بیشتری داشته باشند تا بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند.

نمره قبولی در آیین نامه

برای قبولی در آزمون آیین نامه، هنرجویان باید بتوانند حداقل نمره را کسب کنند. برای این کار، منابع مختلفی مانند نمونه سوالات و کتاب راهنمایی و رانندگی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در آزمون آیین نامه، 30 سوال در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و افراد باید بتوانند در مدت زمان 20 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. این زمان، در مقایسه با تعداد سوالات کم به نظر می‌رسد؛ برای افرادی که با آمادگی کافی در این آزمون حاضر شده باشند، کافی است.

آزمون مقدماتی آیین نامه، به صورت تستی برگزار شده و نیاز به پاسخ‌های تشریحی ندارد؛ به همین دلیل 20 دقیقه زمان خوبی برای پاسخگویی به تمام سوالات خواهد بود. همچنین، این آزمون نمره منفی نداشته و پاسخ اشتباه شما روی جواب‌های درست تاثیر نخواهد داشت؛ اما نکته مهم در این آزمون این است که باید حداقل 26 پاسخ درست داسته باشید. این نکته، باعث می‌شود که برخی از داوطلبان با کوچکترین اشتباهات نیز نتوانند در این آزمون موفق شده در آن مردود شوند؛ به همین دلیل است که باید در مورد سوالات علائم رانندگی و دیگر بخش‌های کتاب، دقت زیادی داشته باشید.

در صورتی که توانید حدنصاب را در این آزمون بدست آورید، باید دوباره یک هفته بعد برای این آزمون اقدام کنید تا در نهایت آن را پشت سر بگذارید؛ در غیراینصورت نمی‌توانید کلاس‌های عملی و آزمون اصلی را انجام دهید.

بست سوال؛ مرجع دانلود سوالات آزمون آیین نامه

شرایط قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی، خیلی پیچیده نیستند و شما می‌توانید با در اختیار داشتن سوالات اصلی، در این آزمون قبول شوید. همچنین، مطالعه کتاب و دقت در پاسخگویی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، نمره قبولی در این آزمون، حداقل 26 از 30 است. از طرف دیگر، باید به مهلت آزمون و سوالات هر فصل نیز توجه داشته باشید. شما می‌توانید سوالات اصلی آزمون را از بست سوال با کمترین هزینه و بالاترین اعتبار دریافت کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی چیست؟

برای ثبت نام، باید اصل و کپی مدارک هویتی و همچنین گواهی چشم پزشکی را در اختیار داشته باشید. چند قطعه عکس 3×4 نیز برای این کار ضروری است.

تا چند بار می‌توان آزمون آیین نامه را رد شد؟

برای این کار، تعداد محدودیت خاصی وجود ندارد؛ اما پس از گذشت 1 سال، باید مجددا در کلاس‌ها شرکت کرده و پس از 2 سال نیز کاردکس شما باطل می‌شود.

آیا مطالعه نمونه سوالات برای امتحان آیین نامه کافی است؟

تنها مطالعه نمونه سوالات، کافی نیست و برای این کار، بهتر است کتاب را نیز مطالعه کنید. اما خرید سوالات اصلی نیز یک روش آسان خواهد بود.

تیم تولید محتوا

ما در تیم تولید محتوای بست سوال در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه آموزش های رانندگی و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا